Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 4 augusti, 2008

Idag har jag vandrat i ett regnigt Göteborg och besökt olika secondhandaffärer med Ann-Charlotte. Hon ansåg att vi behövde en episod 2 på vår secondhandskola och jag tycker hon börjar bli riktigt duktig. Hon kom lyckligt hem med tre stycken söta klänningar. Jag tror bestämt hon har blivit biten av secondhandbacillen. När man blivit det är det svårt att bli botad. Vi avslutade vår turné i Nordstan för att inhandla lite saker till terminens skolstart den 1 september, något som jag verkligen ser fram emot.

Myrorna 45 kronor

Myrorna 45 kronor

H&M

Myrorna 50 kronor

Gammal kameraväska 20 kronor

Fickspegel från Charleston 15 kronor

Fina saker till skolan från Åhléns

Vädret ser onekligt bekymrande ut för oss som ska besöka Way out west i helgen. Det vore väl själva fan om det ska regna när vi för första gången har ordnat barnvakt i dagarna två. Jag får be en bön till vädergudarna om att skicka lite skönt väder till framåt fredagen.

När vi var yngre brukade vi be Åsas mamma att sjunga en sång när vi kände att vi verkligen behövde vackert väder. Som när det var midsommar och regnet öste ner dagarna före. Sången var mycket vemodig och vacker och fungerade varje gång. När jag träffade Ingrid, Åsas mamma förra gången fick hon friska upp mitt minne.

Limu limu lima
Gud låt solen skina
Limu limu lima
Gud låt solen skina
Över bergena blå
Över kullorna små
Som i skogen ska gå
Om sommaren

Dagens outfit, något grumlig och jag fick dessutom fota i trappuppgången för att regnet öste ner.

Klänning: Lindex

Kofta:H&M

Leggings: H&M

Skor: Din sko

Blomma i håret: glitter

Xoxo/ Nostalchic

 

Read Full Post »