Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 19 februari, 2010

Det var riktigt kul i går, mycket roligare än jag kunde föreställa mig. Innan jag kom dit var jag lite orolig att ”amelia-människorna” skulle vara lite stroppiga. Men det handlade såklart om mina egna fördomar och min egen osäkerhet. Det visade sig vara precis tvärt om. Alla var hur sköna som helst, både varma, roliga och framförallt väldigt välkomnande.
Så fort jag klev ur taxin utanför Theresias fotostudio och möttes av journalisten Lindas leende  kände jag mig med ens inte lika nervös länge.  Att Jessica Heribertsson var med gjorde inte dagen direkt tråkigare, då hon är jätterolig att umgås med och vi har mycket att prata om. Vi lekte topmodels med fotografen och dansade framför kameran. Det var roligt att bli sminkad och stylad, att bli intervjuad och få försöka sätta ord på och försöka förklara hur man egentligen tänker.
Fotografen Theresia gav bra direktiv och det kändes faktiskt väldigt naturligt att stå framför kameran och man vågade prova lite olika uttryck utan att känna sig som en jäkla tönt. Annars är lätt hänt att Jantelagen snabbt kan viska i örat på en Hallå..tror du att du är modell eller? Tänk vilka vackra människor hon har fotograferat. Men det kände inte så. Jag är väldigt glad att jag fick vara med om denna dagen. Tack så mycket fina Amelia-temet!
Att intervjun med mig och Jessica handlar om tjejer med andra kroppsformer än det rådande idealet kanske ni listat ut, men resten får ni läsa i mars när tidningen kommer ut i butikerna.
Mina och Fridas skor. Great Minds Think Alike heter det.

Efter fotograferingen åkte jag till centralen för att träffa Fancy Frida, vi tog en lång fika och för två bloggerskor som aldrig träffats innan så kändes det som att vi gjort det där varje vecka. Hon är söt som socker och lika charmig som söt. Vi kommer garanterat träffas fler gånger. Det kändes som att vi känt varandra i flera år.
Jag & Frida
Idag är jag som en urvriden trasa då tåget var försenat hem och jag bara sovit några timmar innan det var dags för skola igen.
Ikväll ska jag lägga mig tidigt, men först ska jag pussa min dotter till hon tröttnar.
Puss & Kram / Nostalchic

Read Full Post »