Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 1 juli, 2008

Helt slut

Då har jag gått igenom hela Göteborgs stad efter ett par vita leggings, men de är slut överallt. Flera timmar senare kom jag hem med nya skor och inga leggings. Det är just typiskt mig, men skor kan man väl inte ha för många av? Jag har ett par röda sandaletter som är väldigt sköna och idag hittade jag likadana svarta och var tvungen att slå till. Ganska låg klack så man kan promenera länge, precis som jag tycker om att kunna.

Jag har numera uppnått mogen ålder och brukar ta med ett par extra sköna skor när jag är ute och shoppar flera timmar. Man får vara försiktigt om fötterna, man ska gå med dem hela livet och då kan man inte enbart tänka på att vara fin. Är det förresten någon som vet om Partyfeet fungerar? Ni vet de där tunna gelékuddarna som man lägger i skon under trampdynan om man har högklackat, eftersom det kan göra så himla ont just där.

Imorgon blir en hysterisk dag, jag ska stresspacka och hinna med ett möte innan vi beger oss iväg. Jag hoppas i alla fall att jag kan hitta några vita leggings i den kungliga Hufvudstaden. Annars är det skit samma egentligen. Men när man har bestämt sig så blir man ju envis som en gammal get.

Jag ska gå och lägga mig tidigt och försöka sova ut, men först ska jag titta på det första avsnittet av ”Lipstick Jungle och se om det är något att ha.

Här kommer dagens outfit, jag var väldigt stressad innan jag for iväg på leggingsjakt så korten är tagna i farten nästan. Varför drar allting ut på tiden jämt för?

Klänning: Zizzi

Kofta: h&m

Skärp:Lindex

Skor: h&m

Datorn åker med till Stockholm och så gör även kameran, på återseende.

/Nostalchic

Read Full Post »

Stockholm

I morgon kväll ska vi packa in hela familjen i Tajkonbilen och fara iväg till Stockholm under helgen. Jag och min lilla trollunge ska roa oss själva medan sambon jobbar de två första dagarna.

Vi ska träffa Lotta, Jerker och Loke innan de åker ner på sin semester till Varberg, vilket vi också kommer att göra snart. Jag ber en stilla bön om vackert sommarväder detta år, så vi kan bada massor och fiska krabbor.

Självklart ska jag besöka Stadsmissionen på Lövholmsvägen vilket jag alltid gör när jag är i Stockholm. Jag ser det som ett uppdrag att besöka så mycket secondhandbutiker jag bara hinner med. Det är mycker roligare att gå på secondhand i andra städer. Beyond Retro är ett måste, stället göra mig aldrig besviken. Jag blir alltid lika glad av att gå in i deras butiker, vackra klänningar, glada färger otroligt trevlig personal. Sådant jag sätter stort värde på. Så det är med verkligen med glatt hjärta jag ser fram emot helgen.

Idag ska jag åka in till stan och leta efter ett par vita leggings. Ska det vara så svårt att hitta? Det verkar som varenda tjockis smugit sig in i affärerna och norpat MINA leggings. Idag ska butikerna dammsugas, så ska jag ta en lugn titt på Noa Noas rea utan arga barn och frustrerade män utanför ingången till butiken. Inte för att jag egentligen behöver spendera mer pengar den här månaden, men man kan väl få titta.

Jag råkade buda hem två par skor från Tradera också, det som är svårt med skor är att jag har väldigt hög vrist så det är ett vågspel om de kommer passa överhuvudtaget, men annars får jag ge bort dem till någon som behöver ett par tjusiga skor. Vad tycker ni?

Nu har jag lite brådis, staden, solen och allt de vackra äventyr som kallas livet väntar på mig där ute.

Xoxo/ Nostalchic

Read Full Post »