Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 16 juli, 2008

Me like Etsy

Jag är helt förälskad i etsy.com , en underbar sida som är som en stor marknad där man kan lägga upp saker man själv skapat men även tjusiga vintageprylar. Här kan man hitta vacker konst, kitchiga väskor, underbara smycken och tro det eller ej plussizekläder. Till den som har några timmar att slå ihjäl rekomenderar jag verkligen etsy. Helt plöstligt så tittar man på klockan och så har tiden bara runnit iväg.

Titta bara på detta söta halsband från Go Gin Gin Jewellery

Det finns även örhängen och ringar med olika fina motiv. Om man vill ge ett fint smycke till någon man tycker om, varför inte titta på Etsy. Då får man något som känns lite unikt också.

Dessa underbara illustrationer från Hidenseek får mig  att bara vilja köpa dem allihopa, måla om mitt hem, sälja möblerna på blocket och inreda med enbart bilderna som inspiration. Skulle jag i framtiden skriva en bok skulle jag vilja att utsidan på boken skulle vara lika fin.

När det kommer till plussizekläder så är Jane Bon Bon min stora favorit. Hon är en plussizedesigner från Vancouver som sytt kläder sedan 1999 och även säljer en del av sina plagg på Etsy. Det bästa är att det även går att måttbeställa hennes kläder och det kostar inte extra för att man vill ha större storlekar. Hon syr mest i bomull, ull och i silke och jag tycker verkligen att hon erbjuder mycket söta plagg. Här är några av mina favoriter som hon säljer på Etsy just nu.

För den som är mer intesserad av Janes kläder så har hon även en hemsida där man kan få se mer exemppel från hennes kollektion.

Nu ska jag njuta av dagen och lägga mig en och läsa en stund stund medan dottern sover.

Later /Nostalchic

Read Full Post »