Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 31 juli, 2008

Idag har vi varit på Liseberg med Henrik, Emelie och Ronald. Jag och lilla M åkte Sagoslottet och hon höll krampaktigt min hand under hela färden och tittade storögt på alla dockorna i fantasilandet.  Dagen har vi spenderat lekande i Slottsskogen och sen blev det en riktigt underbar kväll på Liseberg.

Stora M köpte som vanligt spunnet socker som ser förtrollande gott ut men smakar verkligen peck. Jag vet inte vad det är med spunnet socker som får hans ögon att tindra. Kanske något från en svunnen barndom, eller hur spunnet socker faktiskt ser ut som fluffiga moln. Han lät lilla M smaka, men hon liksom sin mor låter sig inte så enkelt förföras.

Stora M

Lilla M

Jag förtrollas istället av önskebrunnen, där jag varje gång måste slänga en slant och önska mig något värdefullt. Något som verkligen betyder något, som är heligt. Idag fick jag kasta två pengar för jag hade två önskningar som är hemliga, annars kanske de inte slår in.

På botten ligger det fullt av drömmar och önskningar, jag brukar se ner på alla slantar och fundera på vad det finns för drömmar där nere. Kanske en dröm om en egen ponny, eller en spindelmannendräkt, en resa till Maldiverna eller ett nytt arbete.

Vi kom hem vid 21:30 då dottern sov utslagen i sin vagn, vi bar henne sakta till sängs där hon nu ligger och sover djupt. En varm dag som denna bör man skydda sig så gott det går, en solhatt fick pryda mitt huvud:

Hatt: Lindex

Klänning: Evans

Bolero: Kappahl

Skor: Din sko

I morgon kväll är vi bjudna hem till Ronald för att spela Rockband, som om inte jag vore den som rockar absolut fetast, de andra har inte en chans. Om de har tur dyker jag inte upp och skickar enbart mannen.

All kärlek / Nostalchic

Read Full Post »