Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 9 juli, 2008

Min pappa fyller år idag, men jobbar hela dagen i Norge så jag har inte kunnat ringa och sjunga för honom. Jag skickade ett tjusigt mms på mig själv som han kan kika på om han känner sig lite ensam där borta. Det innehöll massor med kärlek.

När jag var liten och såg Ronja Rövardotter på bio så tyckte jag att pappa var lik Ronjas pappa Mattis och det tycker jag än idag, lika vild och tokig. Det är en av många saker som gör att jag tycker så mycket om honom. Vi är väldigt lika jag och min far därför kan vi ryka ihop så blixtarna slår och skratta så tårarna rinner, det är fint.

All kärlek till min far på hans födelsedag!

Read Full Post »

Ett riktigt drömyrke för någon som gillar shopping och framförallt att se det finaste i människan, plocka fram det och få personen att se sig själv i ett annat ljus. Det skulle jag gärna vilja.

Gårdagen var mycket trevlig och jag måste ge mig själv en klapp på axeln som den goda personal shopper jag faktiskt var. Den förut lite tveksamma Lotta kom hem med en påse med massa tjusiga kläder från myrorna. Klänningar till olika tillfällen både vardag och fest, hon såg lika lycklig ut som pretty woman.

Jag tycker faktiskt det är minst lika kul att handa med någon annan som till mig själv. Att se hur glad personen blir när man tar fram plagg efter plagg och kommer med förslag till hur de bäst kan passa ihop med andra kläder. Bevisar att det verkligen går att hitta massa fina kläder. Framförallt allt i provrummet, se hur ögonen lyses upp och hur det helt plötsligt blir svårt att bestämma sig för vilka kläder man ska köpa och vilka man överlåter till någon annan.

Själv hade jag bestämt mig för att inte handla något då min garderob redan är överfull och plaggen ropar förskrämt efter en walkin closet för att få lite livsrum. Ändå slank det med en klänning för 60 kronor vilket inte alls var meningen. Kanske får ni se en bild på denna klänning någon dag framöver, just nu ligger den och slungas runt bland andra saker i tvättmaskinen.

Xoxo/ Nostalchic

Read Full Post »

På kvällen när vi ska sova, vi ligger så nära så nästipparna nästan snuddar vid varandra. Hennes blå möter mina gröna, vi tittar in som i en evighet. Beskådar vad som kan finnas bakom den andras fasader. I min värld har hennes fasader inte hunnit byggas och när det byggs vill jag riva dem på vägen, lägga mina skyddande armar om henne så inget ont ska hända. Allt ska vara sockervaddslycka för evigt. Hennes lena hand av sammet stryker min vuxna kind.

Det känns som hjärtat ska sprängas av styrka, lycka och evinnerlig kärlek men även rädsla av att det värdefullaste man har ska kunna försvinna. Den som någon gång förlorat något så värdefullt går aldrig säker igen. Hon har min kärlek i sin hand, detta finaste underverk.

Read Full Post »