Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 5 juli, 2008

I am in love

Jag har ett kärleksförhållande med Beyond Retro, denna underbara lilla kedja som aldrig gör mig besviken. Jag hittar alltid något som jag vill ha, tycker om och behöver. Det är ett mecka för klänningsälskande människor och det finns verkligen något som kan tilltala alla oavsett om man är smal eller tjock. Vet man bara vad man ska leta efter så finns det något där som man kan ha på sig, som sitter bra. Självklart är utbudet för den som inte kan ha storlek mindre begränsat, men man kan absolut fynda när man är plussizetjej också. En del tycker inte om konceptet för att själva sporten uteblir, att få godsakerna serverade på silverfart och missa charmen med att rotar i loppislådor och rafsa runt för att hitta sina egna fynd. Jag säger att var sak har sin charm, jag gillar båda delar.

Igår promenerade jag och dottern runt i Stockholm, många timmar blev det och idag känns det härligt och lite ömt i kroppen. På Stockholmsstadsmission fyndade jag en jättefin lila kjol för 20 kronor som passar perfekt för sköna sommarkvällar. Sen for vi vidare in till fridhemsplan och fortsatte vår promenad hand i hand med vagnen i släptåg. Jag hittade en underbar klänning på Beyond Retro. Ni vet känslan när man ser något riktigt flott på håll och tänker Oh my LORD låt denna klänning passa på min trinda kropp. Man går snabbt fram för att ingen annan ska lägga vantarna på klänningen och känner på materialet, nickar förnöj: stretchigt det här kan gå. Jag tittar vidare och försöker koncentrera mig på de övriga plaggen, men måste ge upp och kasta mig in i provrummet. Där inne jublar jag och skuttar och dansar framför spegeln när jag ser att den passar jättebra. Dottern skrattar förtjust åt min segerdans och vi springer mot kassan.

Dagens outfit är tagen klockan åtta på kvällen efter många svettiga timmars promenad, tröttheten gjorde att blixten råka utebli, men jag tänkte ändå att jag bör visa upp den. En sliten mamma efter en härlig shoppingtur i underbara Stockholm.

Idag ska jag fika med några tjejer från ett forum som jag är medlem på, det ska verkligen bli jättemysigt, sen ska jag spendera dagen med min familj och Åsa och Johan. Kan en lördag bli bättre?

Topp: Lindex

Kjol: Noa Noa

Skärp: Cubus

Skor: Åsas

Hårspänne: Glitter

Later/ Nostalchic

Read Full Post »