Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 11 juli, 2008

En vecka i Varberg

Igår kväll åkte jag och min dotter hem till mina päron i Varberg för att stöka omkring i en vecka. Sambon har packat sina väskor för att åka till Berlin där han ska dricka öl och softa med en kompis några dagar.

Jag tittar ut genom fönstret från rummet där jag sitter och skriver, blickar ner mot havet som ser halvgrått ut. Det är inte de badväder jag hade hoppats på. Jag vill ju fiska krabbor. Mitt barn springer runt och terroriserar, drar fram papper och busar under tiden jag skriver. Man får hela tiden ha två ögon i nacken. För tilfället hungerstrejkar hon också, det hade inte spelar någon roll om jag erbjöd henne de godaste av delikatesser så hade hon ivrigt rynkat på näsan och skakat på huvudet.

Dagen ska spenderas utomhus med Loke och Lotta som är här över sommmaren, vi ska leka , gunga och ha picknick. Regnkläderna är nedpackade för man kan aldrig så noga veta.

Internet på det här stället fungerar sisådär, så jag vet inte hur mycket jag kommer kunna skriva under veckan. Förhoppningsvis ska det gå smort.

Jag bjuder på dagens outfit innan vi ska bege oss iväg.

Kramar / Nostalchic

Read Full Post »