Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 22 juli, 2008

Tjockiskonst

Man kan boosta sig själv och din kroppsform på olika sätt,  hitta modeller, skådespelare och andra förebilder med kurviga kroppar och se de vackra i dem. Lära sig att ett alternativt ideal kan vara vackert.

Ett annat sätt är att titta på konst, Fernando Botero är en produktiv och väldigt framgångsrik konstnär och skulptör som är uppvuxen i Colombia men har rest över hela världen och studerat konst. Han har målat bilder av tex. Monalisa, men i sin egen tjockis-version.

Hans signum är att han målar människor med frodiga kurvor och tjockheten ser man även i hans skulpturer. Egentligen är jag inte så förtjust i hans sätt att måla tavlor då det helt enkelt inte tilltalar mig som person, jag föredrar vackert målad konst som denna tavla.

Marie Louise Élisabeth Vigée le Bru 1790

Men jag tycker ändå att det är inspirerade och jag gillar att det avbildas olika människor och former även i konstens värld.


Idag har vi haft en underbar dag som vi spenderat med min sambos kusiner som för honom är mer som systrar. Dessa två dunder-kvinnor har kommit att bli några av mina bästa vänner. Jag måste ibland nypa mig själv för att jag haft sådan otrolig tur att jag blivit en del av deras familj. Jag kunde inte önska mig bättre vänner, mer genuina systrar och eller bättre sällskap. Varenda gång jag träffar dem så slås jag av hur otroligt mycket jag tycker om dem. Jag skulle vilja rulla ihop dem till en mjuk liten boll och lägga dem båda i en liten berlock och ha dem om halsen så jag kunde öppna den allt som ofta och bara må bra i deras sällskap. KÄRLEK!

Peace out / Nostalchic

Read Full Post »